Salgskanaler - Skal min webshop på Amazon? PriceRunner? (step 7 af 7)


Episode #21 - 7 Steps til succes i udlandet

STEP 7 - Skal/skal ikke?!
Amazon og andre salgskanaler til en international webshop

Dansk podcast med Kathrine Svendsen fra DanDomain
og Max Riis Christensen fra MakesYouLocal

 

Bliv medlem af Webshop Podcast gruppen - Klik her 

 

I step 7 af Webshop Podcast, kan du høre mere om, hvilke salgskanaler du skal vælge til en international webshop. Hvilke fordele og ulemper er der fx ved at bruge bruge markedspladserne? 

 

Lyt med og få svar på:

  • Hvilke salgskanaler skal du vælge? 
  • Hvilke fordele og ulemper er der ved at bruge markedspladserne? 
  • Hvad kan du bruge en markedsplads til? 
  • Hvad skal du huske, hvis du gerne vil sælge gennem en markedsplads? 
  • Hvad kan du tjene, hvis du sælger gennem fx Amazon? 
  • Hvordan starter du med at sælge på en markedsplads? 
  • Og meget meget mere.. 

 

[FØLG PÅ SPOTIFY]

 


[FØLG PÅ YOUTUBE]

Fordele og ulemper ved at sælge dine produkter på en markedsplads

Har du gået med tanken om at sælge dine produkter på en markedsplads? Fx på Amazon? Så er der mange vigtige overvejelser og tanker du skal gøre dig, inden du vælger, om det er den rigtige salgskanal for dig. 


Det med at lave en god forretning på en markedsplads er mere udfordrende, end du måske lige går og tror. I hvert fald for danske e-handlere. Først og fremmest skal du huske, at når du sælger gennem en markedsplads, så er det ikke dig selv, der er sælger - men herimod fx Amazon. Groft sagt, betyder det, at Amazon sælger og bruger dit varelager. På den måde, får kunden ikke en speciel relation til din webshop, jo mindre, at du arbejder for det. 


Det helt essentielle er, at du hvis du fx vælger Amazon som din salgskanal, er der flere ting i forbindelse med din fortjeneste, som du skal have in mente. Amazon tager 15% i provision på de fleste produkttyper. Yderligere skal du regne med, at hvis man benytter sig af Amazons varelager, så vil det koste yderligere 15-20%. Og skal du også regne med 10-15% i markedsføring på Amazon. Det vil sige, at du lige pludselig afleverer 50-60% af din omsætning til Amazon.


Lyder det spændende? Og vil du gerne vide endnu mere omkring salg af dine produkter på markedspladser? Så lyt med i podcasten ovenfor, hvilke fordele og ulemper der er ved at sælge dine produkter på en markedsplads. 

 

Max Riis Christensen fra MakesYouLocal giver sit sidste råd i forbindelse med salg på markedspladser: 

 

Max Riis Christensen mener, at det vigtigste man skal gøre op med sig selv, i forbindelse med salg på markedspladser, er hvilken rolle markedspladsen skal spille i ens egen forretning. Gør du det fordi, at du skal tjene penge på hver enkelt ordre? Eller gør du det fordi, at det skal være en kanal til at få nye kunder? Eller måske, du gør det, for at teste om der er potentiale for din forretning i fx Tyskland? Det korte af det lange er, at du skal gøre dig bevidst om, hvorfor du gør det og have styr på den indflydelse det vil have på din egen e-handel. Ligeledes er tid en faktor; det er svært og tidskrævende at starte sit salg på en markedsplads.

 

___________________________________________________

En del af podcast mini-serien:
"7 steps til succes med en international webshop"

 

★ ★ ★ ★ ★
Vil du hjælpe os med 5 stjerner ?
iTunes


Få besked om nye episoder


Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv notificeret om nye episoder hver måned.

Få besked om nye episoder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv notificeret om nye episoder hver måned.