Online markedsføring, der giver dig flere kunder (step 4 af 7)


Episode #18 - 7 Steps til succes i udlandet

STEP 4 - Hvordan får man kunder i en nystartet webshop?

Vi er i fuld gang med vores podcast mini-serie, der handler om webshop eksport. Her får du step 4 ud af i alt 7 episoder.

 

Step 4 | Podcast E18: Online markedsføring for webshops

I denne podcast episode får du svar på alle de grundlæggende ting du skal have styr på.

Når du skal markedsføre din webshop skal du først og fremmest sørge for at opsætte alle remarketing og tracking koder, indsamling af permissions til nyhedsbreve, samt annoncering på de sociale medier m.fl. Derefter kan du opsætte annoncering på diverse kanaler.

 

★ ★ ★ ★ ★
Vil du hjælpe os med 5 stjerner ?
iTunes

Lyt med og få svar på:

  • Hvordan får man kunder i en nystartet webshop?
  • Hvilke kanaler skal man bruge i sin markedsføring?
  • Hvorfor er det så svært at lave markedsføring i udlandet?
  • Hvordan skiller man sig ud fra sine konkurrenter?
  • Hvordan øger man sin markedsandel?

 

(læs mere nedenfor)

 

 

Growth Hacking og online markedsføring

[00:04:00] - Hvordan kan man skille sig ud fra sine konkurrenter?

 

Det handler om at arbejde med 'Fast Failures', hvor du på meget kort tid kan teste mange idéer hurtigt. Hør hvordan MakesYouLocal har arbejdet sammen med Bodylab, der har startet webshop hos DanDomain. Max fortæller, hvordan de testede forskellige opslag på Instagram for Bodylab, der havde lavet et nyt produkt ved navn Protinella. Ved at lave en masse hurtige opslag på Instagram fandt de en vinkel/ordlyd som målgruppen var vilde med. 

Sådan tester du en landingsside:

Du skal ikke bruge flere dage på at lave en landingsside. 

Skal du lave en landingsside til en kampagne, så sørg for at teste om din kampagne-idé rent faktisk virker. Det kan være de små detaljer, der gør at du kan få succes med din markedsføring. 

 

  • Brug 30 minutter på at sætte en landingsside op med de ønskede forudsætninger.
  • Gør siden online og kør en test på, om landingssiden konverterer og virker efter hensigten.
  • Hvis ikke kunderne køber, eller der ikke er nogen der tilmelder sig nyhedsbrevet, så laver man en ny landingsside og tester en ny idé/formulering.
  • Hvis landingssiden virker, så laves den helt færdig med den rette grafik, flot opsætning og uddybende tekst.


 

Growth hacking teamet

[00:08:45] - Sørg for at lave et Growth Hacking team, der kan teste og eksekvere uden de skal spørge om lov - det skal kunne gøres hurtigt. Det betyder at man ikke skal bruge tid på at finde de rigtige farver. Du skal ikke bruge lang tid på at skrive den perfekte overskrift. Undgå at bruge tid på uddybende tekster med korrekte formuleringer og overholdelse af virksomhedens generelle retningslinjer og regler for indsamling af permissions m.fl. Dit Growth Hacking team skal kunne teste mange ting og skal beskyttes mod bureaukratiet i din virksomhed.

 

Hvordan ser et sådan team ud?

  • Hipsteren = Den kreative type, der kan tænke ud af boksen og som kan lave grafik
  • Hackeren = Den tekniske type, der kan opsætte landingssider, annoncer, A/B-splittest m.fl.
  • Businessmanden = Den forretningsorienterede type, der kan se om det er god forretning 

 


Online markedsføring i udlandet

Hvis du gør det samme som alle dine konkurrenter bliver din webshop aldrig en stor succes. Du er nødt til at gøre noget ekstra for at skille dig ud, så kunderne husker dig. Men sandheden er, at det er svært at lave markedsføring i et andet land. Derfor hjælper MakesYouLocal danske shopejere med at lave lokal markedsføring, der tager højde for de kulturelle forskelle der er i de enkelte lande. I podcasten kan du høre flere uheldige eksempler på, hvad du IKKE må gøre i Sverige:

 

  • Kathrine fortæller, hvordan Miinto har holdt foredrag om, hvordan de lærte, at det er forbudt at vise reklamer med bryster i Sverige - modsat Danmark, hvor bybusserne er pakket ind i silikonebryster.
  • Max afslører at du ALDRIG på skrive "Legetøj til piger eller drenge"

 

★ ★ ★ ★ ★

Vil du hjælpe os med 5 stjerner
iTunes, Apple Podcast?
 

 

 


 

Næste episode: 
Hør hvordan du laver en konkurrentanalyse i et andet land.

 

Få direkte besked, når næste podcast episode udkommer. 
>> Tilmeld dig nyhedsbrevet her på siden

 

Du kan også stille spørgsmål i Facebook gruppen for alle lyttere til Webshop Podcast - Klik her